Mindjárt otthon, édes

Mindjárt otthon, édes

Én és a veséim

2019. december 09. - édes pubikám

Hétvégén disznóvágáson voltunk vidéken. Nálunk is volt régebben minden évben, de mióta nem élnek a nagyszüleim, már nem tartunk. De nagyon szeretem, a munkát és a hangulatot is. Megláttam a veséket a tányérban, és felajánlottam, ha senki nem kéri, mi szívesen elhozzuk és elkészítem. Mindig a nagymama szokta megsütni maguknak otthon, de azt mondta jószívvel nekem adja. Ellátott jótanácsokkal is az elkészítésére vonatkozóan. Másnap kivettem a hűtőből a velővel együtt, és az alábbi finomságot tálaltam fel. A recept pofonegyszerű, maga az előkészület a komplikáltabb. A veséket és a velőt meg kell tisztítani, különben ehetetlen lesz. Kettévágtam és a belső, lilás részeket kivágtam, így maradt a külső, barna rész. Forró vízben többször átmostam, majd a végén még egyszer hidegben. Amikor már nem jön belőle vér, akkor jó. Két veséből nem sok marad, de két főre pont elegendő. A velőről lehúztam a még rajta maradt hártyás részeket, majd megmostam és kisebb darabokra szedtem. A hagymát szalonnakockákkal megdinszteltem, majd rátettem a csíkokra vágott vesét, pár kocka paradicsomot, majorannát, borsot és a pirospaprikát. Nagyjából 15 percig sütöttem, egy kis vízzel felöntve, amit ha elfőtt, mehet rá a velő is. 4-5 percig összesütöttem vele, és a legvégén megsóztam. Kenyérrel és uborkával tálaltam. Tökéletes lett, az íze és az állaga is. Ha bárkinek az útjába akad egy vese és velő, ne hagyja ki ezt a különlegességet. Én most készítettem először, kicsit izgultam, de ment minden, mint a karikacsapás.

A bejegyzés trackback címe:

https://aztcsinalszamitakarsz.blog.hu/api/trackback/id/tr4715344898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása