Mindjárt otthon, édes

Madrid à la carte

2019. október 28. - édes pubikám

Születésnapi ajándékként egy athéni utat kaptam, de mire elhatároztuk, hogy melyik hétvégén menjünk, a repülőjegyek ára elég magasra emelkedett ahhoz, hogy átgondoljuk mi éri meg jobban. Nekem teljesen mindegy volt hová utazunk, így a páromra bíztam. Egyetlen kikötésem csak az volt, hogy új helyet fedezzünk fel, jobban mondva olyan országot, ahol még nem voltunk az idén. Így lett az úticél Madrid, ami valóban szuper választás volt!

Végig jó időnk volt, 28 fok, napsütés. Ha olyan helyre megyünk, ahol valóban sok a látnivaló, nem vacakolok sokat a szállás kiválasztásával. Fontos, hogy az elhelyezkedése jó legyen, és hogy privát szoba legyen privát fürdőszobával, de más nem számít. Ilyenkor nagyjából csak aludni járunk oda. Ha nem egy jó besorolású hotelben alszunk, reggelit sem szoktunk kérni. Itt is ez történt és milyen jól döntöttünk!

Péntek este érkeztünk, a szállásunkhoz közeli utcákban kerestünk éttermet és találtunk is. Sonkák, sajtok, polip és tintahal volt az esti menünk, sangría-val és vermuttal. Ismerős volt a hely, illetve a neve. Amikor rákerestünk, kiderült, hogy egy Andrew Zimmern műsorban pont ezt mutatták be. Micsoda véletlen! Valóban szuper étterem volt.

A reggeleket a Mercado de San Miguelen töltöttük. Ez egy szép nagy piac, ami bőséges étel-, és italkínálattal várja a helyieket és a turistákat. Megkóstoltuk a sonkákat, sajtokat, borokat. Az egyik standnál voltak felfűzve pálcikára sajtok, halak, olajbogyók és zöldségek, azokat választottuk a sonkás szendvics mellé. Ettünk kacsakagylót, amit, bevallom én még nem ismertem. De utánaolvastam és kiderült, hogy különleges csemege. Kedvelt snack a bundázott kisméretű hal, a tintahalkarika és a kagyló. Minden reggelit desszerttel fejeztünk be. A pultban nagyjából 50 fajtájú sütemény volt, gyümölcsös, csokoládés, tejszínhabos, szóval valóban mindenki ízlése szerint választhatott.

Ezután elindultunk nézelődni, amit sokszor megszakítottunk egy kávéval vagy egy jó borral. Megnéztünk egy Real Madrid meccset is. Igazán fantasztikus élmény volt abban az óriási stadionban lenni. Nyert is a csapat, így még szebb volt a napunk. Ezt egy jó kis étteremben ünnepeltük meg. Egy olyan hely volt, ahová nem biztos, hogy bemegyünk, ha nem vagyunk már ennyire éhesek. Kopott székek, csak idősek, hangzavar és senki sem beszélt angolul. De mutogatni tudunk, pár spanyolt szót is értünk, mi baj lehet? A világ egyik legjobb vendéglátóhelye, maximálisan kedves emberekkel és kiváló kiszolgálással. Ár-érték arányban is verhetetlen. Sonkatálat ettünk előételnek, majd polipot (Pulpo a la gallega), fokhagymás rákot (Gambas al ajillo) és pacalt (Callos a la madrilena). Itthon is imádjuk, és ott is fantasztikus volt! Minden este úgy mentünk haza, hogy szinte azonnal elaudtunk a sok finom ételtől.

A vasárnapot kirándulós napnak szántuk, de a vége elég véresre sikeredett. Libegőztünk, sétáltunk, megnéztük az állatkertet. Különlegessége, hogy van panda és koala is. Pandából kettő is, az egyik evett, a másik pedig egy fán aludt, amikor ott voltunk. Majd visszaindultunk a belvárosba, és egy késői ebéd után elindultunk a nap legizgalmasabb programja, a bikaviadal helyszíne felé. Hirtelen ötlet volt, hogy ezt is vegyük bele a hétvégébe, megvettük a jegyeket az Interneten és  már másnap mentünk is. Az aréna óriási. A hangulat úgyszintén. Nagyon sokan ellenzik, nagyon sokan mellette vannak. Akit érdekel, úgyis kimegy, aki pedig viszolyog tőle vagy kifejezetten utálja, az nem fog kilátogatni. Hat bika volt, három matador, akik körönként egy-egy bikával harcoltak. Az egésznek megvan a hangulata, nem szeretnék többet írni róla, de nagy élmény volt mindkettőnknek.  Az estét ismét egy finom vacsorával fejeztük be.

Másnap múzeumba mentünk. A Thyssen-Bornemisza Múzeum hétfőnként 12-17 óráig van nyitva és ez idő alatt ingyenes is. Nagyon hosszú volt a sor, megegyeztünk, ha 12:30-ig nem jutunk be, más programot választunk. Mivel nincs jegyvásárlás, a sor, ami több száz méteres volt, 10 perc alatt beért a múzeumba. Végigjártuk a szinteket, találtunk magyar képeket is (Moholy-Nagy László művei). Utolsó ebédünket az idős bácsinál fogyasztottuk el, ahol szombat este ettünk. Ismét szuper kiszolgálás volt és nagyon finom ételek. A gasztronómiai kínálat bőséges a városban, az árszínvonal is nagyon változó, mindenki talál kedvére valót véleményem szerint.

Tartalmas pár nap volt, Madrid tökéletes választás egy őszi hétvégére. Az idő kellemes, az ételek finomak, a város pedig bőven kínál kikapcsolódási lehetőséget.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.