Mindjárt otthon, édes

Bulgária - keleten a helyzet változatlan

2019. augusztus 03. - édes pubikám

Először 12 évesen voltam Bulgáriában, családi nyaralás keretében. Pár napot Szófia mellett töltöttünk a rokonoknál, egy kis faluban. Az utca utolsó háza volt az övék, utána már csak a mező és a patak, gyönyörű volt a táj. Mivel a falu teheneit itt hajtották le, így a szépségbe kicsit belerondított a szag. De a friss tej és a sajtok mindenért kárpótoltak! :)

Egy hét után tovább indultunk Szozopolba. Már akkor is felkapott üdülőhely volt, sok-sok turistával. A mi szállásunk egy kempingben volt, a tengerpartot egy fenyves és egy szemetes sáv választotta el a területtől. Gyerekként nem foglalkoztam ilyen dolgokkal, de a látvány megmaradt. Minden este kimentünk a sétálóutcába, sült halat ettünk krumplival, a felnőttek pedig sört ittak hozzá. Nagyon finom és ízletes volt minden, erre a mai napig jól emlékszem. Minden megvolt már akkor is, ami szem-szájnak ingere, főtt kukorica, mini fánk, vattacukor, stb. A tenger is szuper volt, jókat fürödtünk.

A következő látogatás már majdnem 20 évesen történt. Az úticél Sunny Beach, a felkapott üdülőhely. Az élmény is más, mert már nem voltam gyerek. Egy hotelben foglaltunk szállást, minden szuper volt, az ígért szolgáltatás is rendben volt. A sétányon egymást érték a bárok és az árusok. Milliónyi márka koppintása, jobbnál jobb áron. A bárokban mindig "happy hour" volt, így a kifejezés értelmét veszítette. Turisták mindenhonnan, fiatalok, idősek, nagyon vegyes volt a kép. Mini fánk most is volt, legnagyobb örömömre :) Sokan beszéltek angolul, így nem volt nehéz dolgunk, ha bármire szükség volt. Neszebarban voltunk várost nézni, amikor megcsípett egy méh, azonnal be egy étterembe, ecet kérés, és máris indultunk tovább. Segítőkészek voltak, ami jól esik egy külföldinek.

Elérkeztünk az idei utazáshoz. Napospart ismét, all inclusive, csak hogy semmivel se kelljen törődni. A szálloda kellemes, beszélnek angolul, a recepción segítőkészek. Igaz, hogy a liftek alig működtek az első pár napban, de a hét végére azok is megjavultak. Azt írták a hotel értékelésénél, hogy nem mosolyog a személyzet. Ez tényleg számít? Annyit ér egy műmosoly? Azt gondolom, ha jó a szoba és finom a konyhájuk, nem számít, hogy mosolyognak-e vagy sem. Mint a gimnáziumi matektanárnőm, mosolyogva osztogatta az egyeseket, szóval van értelme? :)

A kilátás mindent megért, gyönyörű a tengerpart.

A sétány pont, mint 10 éve, Neszebár úgyszintén. Ugyanaz a kellemes hangulat van a városban, a szűk kis utcák, a hangulatos éttermek és bárok között egy élmény sétálgatni.

Mintha 30 éve megállt volna az idő. De nem azt érzed, hogy rossz, hanem hogy nyugodt és kellemes minden. Hogy Bulgária nem akar több lenni, mint ami. Olyan mintha egy kis faluba mennél Magyarországon, ahol a helyi tavat és tájházat akarják úgy promózni, mintha a Taj Mahal lenne. De nem az. Bulgáriában a tengerparton nem akad látnivaló. Ezért az egyszerű részeket próbálják úgy eladni, mintha valami óriási durranás lenne. De a hajókirándulás csak pár kör az öbölben, végig látod a partot, és mikor lehorgonyoz, úszhatsz egy jót vagy ugrálhatsz a hajóról, de búvárkodni nem érdemes. Isztambulba is szerveznek kirándulást, igaz, az ottalvós. Van egy bolgár est is, azt érdemes lehet megnézni, annak aki szereti a folklórt.

Mi főleg sportoltunk, úsztunk, futottunk, röplabdáztunk a parton. A part homokos, kicsit hínáros, de a víz kellemesen meleg, jó volt fürdeni. Van lehetőség vízisportokra is, mi a fánkot próbáltuk ki. A fiúk élvezték, de a lányoknak kicsit durva volt már a sebesség. Ám a szolgáltatások drágák, a masszázs a parton kb. 12.000 Ft lett volna, amiért tavaly Törökországban egy egész napos törökfürdős programot kaptunk. Mondjuk, kinek mi a drága...

A közlekedés is jól kivitelezhető, mindenhová odataláltunk, van busz, ami végigvisz a Naposparton, a sétánnyal párhuzamosan, így ha bárhol leszálltunk, a sétányon könnyedén haza tudtunk sétálni. Minden van ezen a partszakaszon, orvos, élelmiszerbolt, bazár, töménytelen mennyiségű hotel és szórakozóhely. Azt tudni kell, hogy a Napospart csak nyáron lakott. Itt októbertől májusig csak egy biztonsági szolgálat tartózkodik, akik ellenőrzik a hoteleket, nincs-e illetéktelen behatoló. Ezen időszakban egyetlen szálloda illetve vendéglátóhely sem üzemel.

Annak ajánlom ezt az úticélt, aki ki akar kapcsolódni, a semmittevés a fő cél, mert itt egy percig sem érzi azt az ember, hogy ha átaludja a fél napot, lemarad valamiről. Mivel biztos, hogy nem fog :) Szuper kikapcsolódás, kellemes környezetben, a maga egyszerűségében.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.