Mindjárt otthon, édes

Mindjárt otthon, édes

Horgászat mint lányos hobbi

2019. július 05. - édes pubikám

Milyen szép is a természetben madárcsicsergést hallgatni és kipihenni a városi élet fáradalmait!

Kivéve ha kezdő horgász vagy és ultra jól csalizol, majd ennek köszönhetően 5 percenként kell felugrálnod, hogy kapás van! Az egyik horgászaton egy idő után már belefáradtam és átadtam a gyerekeknek a terepet. Illetve Édesapámnak. Eredmény: több beszakadt horog, amit csak a párom tud megjavítani. Hurrá!

Mindig is szerettem a természetben lenni, mindegy, hogy tópart, tengerpart, hegyek, völgyek. Így jó ötletnek tűnt, hogy letegyem a horgászvizsgát, és ne csak úgy üljek, amikor horgászni megyünk. Nem gondoltam volna, hogy van még olyan halfaj, amit én nem ismerek :) De természetesen van. Még a nevét sem hallottam, addig a napig, amíg kezembe nem vettem a halfaunáról szóló anyagot. Lelkiismeretesen leültem tanulni, otthon meg sem mondtam, hogy mire készülök, meglepetést akartam. De mivel napok óta idegeskedtem, így jobbnak láttam bevallani, mielőtt lapátra tesznek, mert megbolondultam :) Így közös tanulás, kikérdezés, okosítás zajlott napokig. A vizsga napján minden tudásommal elindultam és egyedüli lányként meg is érkeztem. Az első feladat egy teszt kitöltése, akiknek ezen megvan a megfelelő pontszám, azok mehetnek a szóbeli részre. Pár perc várakozás után mehettem át a másik terembe, ahol halakat kellett felismerni képről illetve ismertetni néhány fontos információt, hogy melyiket mikor és miért nem szabad horgászni. Sikeres vizsga végén gratulálnak, és ki lehet váltani a horgászengedélyt. Ezt gyorsan meg is tettem, tag lettem az egyik horgászegyesületnél és így bármikor horgászhatok, az adott víz területi jegyével. Büszkeség kimaxolva! :) 

Ezennel elindult horgászkarrierem, ami sajnos gyorsan lefelé ívelt, tekintve, hogy nem tudok horgot kötni. Ezt a hiányosságot azóta sem pótoltam, de legjobb barátom az előkötött horog lett :) Etetőanyagot és csalit az én ízlésem szerint választok, szívesen kipróbálok új ízeket. Tudom, hogy fiús foglalkozás, de én lányossá teszem, és hogy változatos legyen :) A horgászos videókban mindig csak ugyanazokat az ízeket hajtogatják, én szeretek újítani. 

Kaptam már botot is, szerintem csodálatosan szép, főleg, hogy rózsaszín damil van rajta :) Ez egy feeder bot, ami a kapást úgy jelzi, hogy a bot már így is hajlított vége még jobban meghajlik. Az első időkben ültem a székben a két bot végénél és néztem figyelmesen. Szeles időben nem volt könnyű dolgom. Azóta kaptam hozzá kapásjelzőket, így már az enyém is csipog, ha hal akad rá. Micsoda luxus! Csalizni nagyon szeretek, ott élem ki a kreativitásomat. Sajnos mindig elfelejtem mit rakok rá, így ha életem halát fognám ki, meg se tudnám mondani mivel fogtam. 

Új módszereket is szeretnék majd kipróbálni, mint a pergetés, ahol egy műhalat húzunk a vízben, és erre jönnek a csukák. Vagy folyóban horgászni. Minden új helynek megvan a maga szépsége.

A legcoolabb hal amit eddig fogtam egy compó volt. Doktorhalnak is nevezik, mert nyálkás bőre van, és ha hozzádörgölőznek a sérült halak, ez a nyálka segít meggyógyítani a sebeiket. Szép volt, majdnemhogy nagy is, és boldog voltam a sok kárász után, hogy végre valami izgalmas akadt a horogra. Minden halat visszadobok, hiába kérik a grillre, maga az élmény számít, ahogy mondják "sporthorgász" vagyok. Gyorsan és kíméletesen szabadítom meg a horogtól a kis halakat, de azért néha egy-egy fénykép belefér. Csak hogy legyen mit mutogatni családom azon részének, akiket nem vonz ez az időtöltés.

Ha több napra megyünk, visszük a sátrat is. Már megszoktam az éjjeli zajokat, az állatok neszezését. Nagyon szép madarakat látunk mindig, múltkor két hattyú is odajött. Persze ez esetben hangos kiabálással üldöztem el őket, mivel féltettem a damilomat :)

Nagyon szuper hobbit találtam, főleg az a jó, hogy a természetben vagyunk. Bár sokszor elkeseredtem, hogy nincs érzékem hozzá, de számomra az a lényeg, hogy élvezzem. Mindent meg lehet tanulni. Talán még ezt is :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aztcsinalszamitakarsz.blog.hu/api/trackback/id/tr9014926952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása