Mindjárt otthon, édes

Tíz ötlet, ha nem csak a "menő" helyekre utaznál

2020. január 28. - édes pubikám

Gyerekkoromtól kezdve nagyon sokat utazok. Családdal is, barátokkal is, sőt az iskolámnak köszönhetően külföldi csereprogramokban is részt vettünk. Íme egy tízes lista azokról a helyekről, amik a mai napig élénken élnek az emlékezetemben.

1. Bodensdorf (Ausztria)

A legjobb barátnőm itt él. Azt hiszem, nagyon körültekintően választott lakóhelyet, mert ez a falu csodálatos. Az Ossiacher-tó partján fekszik. Minden reggel futni jártam, a tó mellett végig van egy sétány és bicikliút is. Egyik oldalon a tó, másik oldalon a hegyek ölelik körül a települést. Lehet kirándulni a majomparkba, vízeséshez, várba, és mivel az osztrák-olasz-szlovén hármas határon fekszik, akár a szomszéd országokba is.

2. San Marino

Riccione-ban nyaraltunk, és ahhoz közel esik San Marino, így megejtettünk egy kirándulást ide. Nagyon különleges hangulata van ennek a miniállamnak, láttuk a testőrséget is, megcsodáltuk a szép épületeket, de  a kirándulás pár óra alatt véget is ért.

3. Abu-Dzabi (Egyesült Arab Emírségek)

A Zájed sejk mecset az egyik legszebb épület, amit valaha láttam. Nem kellenek különleges fények vagy beállítások, hogy jól sikerüljön egy fénykép. Egyedülálló minták, szőnyegek, csillár - minden gyönyörű. Az Emirates Palace egy építészeti remekmű, érdemes megnézni, ha csak kívülről is. Egy délutáni séta a Corniche tengerparti sétányon felejthetetlen.

4. Palawan (Fülöp-szigetek)

A tenger kristálytiszta, a homok fehér, szuper hely pihenésre és az aktív kikapcsolódásra is. Akár még tengeri teknőssel is találkozhatunk a merülés alatt. Isteni finom halételek, tenger gyümölcsei és különleges gyümölcsök minden mennyiségben. Egy más kultúra, nekünk minden érdekes volt. Láttunk börtönt, krokodilfarmot, magánszigetet, kajakoztunk, föld alatti folyóhoz kirándultunk, hajóztunk és nagyon jól éreztük magunkat.

5. Kuala Lumpur (Malajzia)

Ebből a városból sok helyre el lehet jutni repülővel, de maga a hely is megér pár napot. A Petronas-ikertornyokat érdemes megnézni a városban, illetve a Batu-barlangokat a városon kívül.

6. Egyiptom

Csak a semmittevés. Így jellemeznék egy egyiptomi nyaralást/telelést. Tökéletes hely a pihenésre, csak a Gízai piramisok a kihagyhatatlan program. De az valóban az. Monumentális építészeti csodák egy letűnt korból. Az ellátás mindenhol szuper, szerintem nincs is olyan aki nem all-inclusive-ot választ. Ez a legkényelmesebb.

7. Moszkva (Oroszország)

Az egyik legtisztább város. Minden utcában van valamilyen csodálnivaló épület, szobor, egy kis részlet. A Kreml, a Vörös-tér, Lenin mauzóleuma, a Vaszilij Blazsennij székesegyház, a Tretyakov Képtár, mind megéri az időt, amit rászánunk. Kóstoljuk meg az orosz ételeket is, izgalmas ízekre lelhetünk. Mindenféleképp utazzunk a metróvalés nézelődjünk. Szálljunk le annyi állomáson, amennyin csak lehet, és készítsük elő a fényképezőnket!

8. Madrid (Spanyolország)

Már írtam itt a blogon Madridról és a gasztronómiáról. A mai napig a számban érzem azokat az ízeket. Hallom a közönség éljenzését a bikaviadalon. Hallom a Real Madrid szurkolók gólörömét. Magam előtt látom a Mercado de San Miguel forgatagát. Gyönyörű város, akár egy életre is ezt választanám.

9. Szkopje (Észak-Macedónia)

Az egyik Szilvesztert töltöttük ott. Az állatkert az év utolsó napján ingyenes. Az emberek határtalanul kedvesek és segítőkészek. Sok helyen beszélnek angolul, így könnyű eligazodni. Az árszínvonal alacsony, nagyon jó hoteleket és éttermeket lehet kipróbálni szuper áron. A város tele van szobrokkal, itt született Teréz anya is, illetve felhúztak egy holokauszt múzeumot is. Megnéztük az erődöt, a bazárt és a hidakat, és ismét csak a sok szobrot emelném ki. Teli velük a város.

10. Stavanger (Norvégia)

Még szerencse, hogy megy ide repülő. Nagyon kellemes élmény volt ez az út. Csak pár napot töltöttünk itt, de feltöltődve érkeztünk haza. Ennyit még sosem sétáltunk egy kirándulás alatt. Novemberben voltunk, szeles és esős volt az időjárás, így nem tudtunk kirándulni a városon kívülre, de azért egy hajótúrát megszerveztünk magunknak a fjordok közé. Egyszerűen csodálatos, lélegzetelállító, nem tudom szavakba önteni. A világ végén is jártunk, én biztos vagyok benne, hogy a Kardok a sziklában emlékmű már ott van. Az a hangulat felejthetetlen. Az óváros aranyos, az olajmúzeum izgalmas, a város hangulata magával ragadó.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.